Voice 43 از کتاب صوتی اصول موفقیت

تکمیل نکردن کارها سبب کاهش توجه می شود(اگر در یک زمان به چندین موضوع فکر کنیم،توجه مان به انجام لیست روزانه مان کم می شود.

دائم از خود بپرسید ،چه کاری باید انجام شود تا این تکلیف به پایان رسد.20 کار تکمیل شده بهتر از 50 کار ناتمام است.

ایجاد فضا برای چیزهای جدید؛لوازم غیر ضروری را از خانه تان بیرون بریزید وخود را از بار فکری آنها راحت کنید،اگر جزو کسانی هستید که نمی توانید لباسی به کمدتان اضافه کرده ویا به سختی لباسهایی را از آن خارج می کنید ،بدانید به همین دلیل است که لباس جدیدی ندارید.چرا که جایی برای گذاشتن  آن وجود ندارد.

اگر در زندگی طالب چیز جدیدی هستید ابتدا باید مکانی برای آن فراهم کنید(منظور آمادگی روانی وفیزیکی است).دور نریختن آشغالها ولوازم غیر ضروری به این معنا است که به توانا ئی هایمان اطمینان نداریم وباور نداریم که بتوانیم چیزی جایگزین آن کنیم.

هر سه ماه  کارهای نیمه تمامتان را تکمیل کنید.

نگرانی های روزانه مانند کارهای نیمه تمام به موفقیت های شما آسیب می رسانند،زیرا آنها نیز توجه شما را به خود مشغول می کنند.یکی از  بهترین کارهایی که می توانید برای حرکت به جلو وطی کردن سریع مسیر موفقیت انجام دهید اینست که فشارهای روزانه ای که باعث نگرانی شما می شوند تثبیت وجایگزین واصلاح کنید ویا از دست آنها خلاص یابید.

Voice 42 از کتاب صوتی اصول موفقیت اثر جک کنفیلد

به نتیجه چشم بدوزید،منفی وبی انگیزه بودن راحت است،اما مثبت بودن وانگیزه داشتن احتیاج به کمی تلاش دارد.افرادموفق بیشتر به جنبه های مثبت امور توجه می کنند.

مهمترین 45 دقیقهء هر روز؛آنچه در45 دقیقه ء پایانی روز انجام می دهید،تاءثیر زیادی بر خواب وروز بعدتان خواهد گذاشت.میزان پردازش اطلاعات در پایان روز وشب 6 برابر بیشتر ازروز است.در پایان  هر روز 5 کاری که در طی روز انجام داده اید مشخص کنید(آنها می توانند در همهء زمینه ها باشند مثل شغل وحرفه،مدرسه،خانواده،معنویت،اموال،سلامتی،پیشرفت های فردی ویا خدمات اجتماعی باشند.).

روش دیگر اینست که لیستی با 4 ستون رسم کنید وتیتر آن این باشد؛موفقیت های ثبت شده در دفترچه وقایع روزانه(با  درج روز وتاریخ)؛ستون اول را برای نوشتن موفقیتها اختصاص دهید،ستون دوم رابه دلیل انجام دادن آن موفقیت وستون سوم را برای درج موفقیت های جدید ویا مشابه که باید انجام دهید وستون آخر وچهارم رابه نحوهء انجام   فعالیت های ستون سوم اختصاص دهید.

وسپس نحوهء انجام فعالیت های  ستون سوم وچهارم  به لیست فعالیت های روز بعد منتقل کرده وانها را انجام دهید.

در مورد شخصیت سه گانهء افراد که در قسمت 41 از کتاب صوتی اصول موفقیت آمده است

برای نگارندهء این وبلاگ بسیار ارزشمند بود که به سه شخصیت هر فردی آگاه شدم چرا که در روایتی از علی علیه السلام هم آمده زمان خود را به سه قسمت کن اول عبادت ودوم کار کردن وسوم استراحت وتفریح وحتی به تاءکید می فرمایند دورکن اول  ودوم بر سومی استوار است ،بدین مفهوم که اگر کار و عبادت هم بکنید وتفریح واستراحت نداشته باشیددر زندگی به مشکل برخورد خواهید کرد که در گفتهء نویسندهء کتاب می گوید خود تخریبی بر اثر شخصیت کودک مآبا نه صورت می گیرد.

دنبالهء voice 41 از کتاب صوتی اصول موفقیت

حس تکامل

که با تجلیل از موفقیتهای خود در جلوی آینه احساس تکامل خواهید کرد واینکار ذهن نیمه هشیار شما را به حل مشکلات بزرگتر هم بر می انگیزد.

Voice 41 ازکتاب صوتی اصول موفقیت اثر جک کنفیلد

تمرین با آینه

سه ماه هر شب جلوی آینه می ایستیدو یکایک کارهای خوبی که کرده اید رابیان می کنید وبابت انجام هر یک از خود تمجید وتشکر می کنید وبه خود در پایان می گوئید دوستت دارم.برای کسانی که تازه به این کار اقدام می خواهند بکنند ممکن است در ابتدا واکنش خوبی به اینکار نشان ندهند آنهم به دلیل منفی گرایی  دیگران نسبت به  ما است که بر اثر تلقین باورمان شده است وبا تمرین با آینه این افکار منفی در ذهن مان بر طرف می شود.

به کودک درونی خود پاداش دهید.

هر فردی از 3 شخصیت ،شخصیتش تشکیل شده(که اگر همه با هماهنگی  باهم کار کنند می توانند شخصیت منحصر به فردی را برای ما بسازند)،1.والد؛که به شما می گوید برنامه هایتان را انجام دهید ومنتقد درونی است بخشی که وقتی به معیارهای مورد نظر درونی خود نمی رسید،راجب به شما قضاوت می کند این بخش شما را از حمایت شدن ومراقبت شدن وتاءمین شدن،مطمئن می سازد وبخشی است که از کارهای خوب شما قدردانی می کند.2.بالغ؛بخش عقلانی شماست،اطلاعات را جمع آوری می کند وبا منطق وبدور از احساسات به شما می گوید چه بکنید.3،کودک؛مثل کودکان رفتار می کند ووقتی به نیازهای خود نمی رسد،شکوه وزاری می کند،برای جلب نظر دیگران التماس می کند،استراحت وتفریح پاداش این کودک درونی است که اگر اینکار را نکنید شروع می کند به خراب کردن دست آوردهایتان.