راه حل ترک کردن سیگار

از خریدن سیگار خودداری کنید،(کاری است سخت برای یک فرد سیگاری ولی شدنی است)فراموش نکنیم در برابر هر موفقیتی باید بهاء آن را بپردازیم ودر صورت تحمل نکردن وسوسهء خرید سیگار باید یک عمر سیگاری باشید.

آسیب شناسی سیگار کشیدن

1.نبود ارتباط جمعی  واحساس تنهایی توسط فرد سیگاری(واگر در جمع نیز هست خودش را در آن جمعی که هست تنها می یابد)

2.فقر مالی ودر صورت داشتن تمکن مالی بدبینی به آیندهء اقتصادی خودش یا کشورش و ناامیدی به خودش در ادامه دادن به کسب در آمد اقتصادی اش

3.داشتن پدر ومادر پر خاشگر(یکی یا هردو)

4.شکست تحصیلی ویاورشکستگی شغلی

5.بیکاری

6.احساس عدم تعلق به محیطی که زندگی میکرده ویا میکند.

7.نا امیدی به وحی وسنت پیامبر اکرم

3 کرامت پیامبر اکرم وائمهء معصومین بر امتشان که کسی قدرت تحمل آنرا ندارد

از شرح زندگی این بزرگواران میتوان یک برداشت کلی مبنی بر آنچه پیش رو است داشت؛1.این بزرگواران در برابر انواع بلایا از جمله برخورد بد اطرافیانشان که از قوم وقبیلهء آنان هم بودند صبر کردند تا جایی که پیامبر اکرم فرمود من در قبال بد رفتاری ایشان وصبر بر آن به مانند عبادت پروردگار عمل میکنم،به عنوان مثال میتوان دیوانه خواندن پیامبر از جانب کفار قریش وسنگ زدن بچه ها به ایشان را ذکر کرد ویا کشته شدن علی اصغر بر روی دست پدرش حضرت حسین بن علی علیه السلام و همینطورکشته شدن ایشان وزهرخورانده شدن به حسن بن علی علیه السلام توسط همسرش و... را ذکر کرد .2.تزویج با زنان کهن سالی که زیبایی جوانی را از دست داده بودند و پیامبر تنها به دلیل بزرگ داشت زنان ویا جلب محبت پدران این زنان به اسلام  ویا به دلیل قدرت بدنی بالایی که این بزرگواران داشته اند به ازدواج با ایشان مبادرت ورزیدند.(لطفا برای پی بردن به اینکه تمام زنان پیامبر پیر یا میانسال بوده اند به جز عایشه به کتاب زنان پیامبر نوشته دکتر علی شریعتی رجوع کنید) .3.تحمل فقر به دلیل  هماهنگی با پایین ترین قشر اجتماع(چنانچه در نهج البلاغهء علی علیه السلام در مورد او واین موضوع درج گردیده وهمچنین در کتاب فروغ ابدیت نوشته جعفر سبحانی در مورد پیامبر اکرم (ص)آمده است).این سه خصلتی که در شیوه ومنش پیامبر اکرم (ص)و ائمهء معصومین بوده را تنها میتوان به قول قرآن رحمت للعالمین بودن پیامبرومعصومین دانست.

نظری راجب به علت روی کار آمدن خلفای پیش از علی علیه السلام

می دانیم که خمس ،سهم سادات(یتیمان،مستمندان،در راه ماندگان بی چیز) وسهم امام حق می باشد که در زمان غیبت کبری به مرجع تقلید جامع شرایط می رسد که او در خرج آن بنا به سنت ائمهء معصومین عمل میکند.اما با دانستن محل خرج سهم امام تقریبا به این موضوع رهنمون می گردیم که اگر چه امام معصوم خمس را از مردم می گیرد ولی برای نفع شخصی مبنی بر استفاده ء خودش این کار را نمیکند وبر این اساس که پروردگار بهترین فرد روی زمین بعد از رسول اکرم (ص) را به دون خودش واگذار نمیکند چرا که در این صورت بهتر را به خوب یابد تقلیل داده است که در گفتار علی علیه السلام از آن به عبارت اهم به فالاهم نام برده شده وچون پروردگار کار عبث انجام نمی دهد،و از طرفی کار کردن  مایهء مباهات هر پیروی پیامبر اکرم(ص)است تا جایی که در روایتی ازمعصومین است که نه دهم عبادت کار کردن می باشد واز طرفی در زمان پیامبر اکرم (ص) و حتی خلفای قبل از علی علیه السلام ایشان کار میکرده چنان که چاه میکنده ویا درختان را آب میداده مارابه این رهنمون میکند که ورای تمام بحث های سیاسی این مهلت را پروردگار به ایشان داده تا ایشان کار کند وبا کسب ثروتی که از این راه بدست می آورد بی نیاز از مردم شده وبادست دراز نکردن پیش کس وناکس ولو برای خمس که چنانکه از موارد خرج آن توسط علی علیه السلام توصیف شد کرامتش به عنوان امام حق وبهترین فرد پس از پیامبر اکرم (ص)حفظ بماند.بد نیست در پایان این مطلب این بیت شعر فردوسی شاعر ایرانی را که در مورد اهمیت کار کردن گفته عنوان کنم؛برو کار کن،مگوی چیست کار     که سرمایهء زندگانی است،کار.