دربارهء حفظ آبرو واعتبار

در نهج البلاغه اینطور آمده که  با دعا از پروردگارتان بخواهید که آبرویتان را حفظ ودرونتان را با قرآن اصلاح کند .

از گفتار بزرگان دین مبین اسلام است که میفرمایند؛آنچه که به سختی به دست می آید وزود از دست می رود آبرو است.(بنابر این با این نوع دعا کردن از زیر بار حفظ آبرو نجات پیدا  می کنیم.).

در کتاب 48 قانون  قدرت این را از هرکه طالب قدرتمندی است  طلب می کند که شما خود از اموری که باعث ریختن آبرویتان می شود خوداری کرده وبرای حفظ آن بکوشید.(قانون پنجم).

دربارهء یک صحبت

از علی علیه السلام درنهج البلاغه نقل شده؛ایشان به گروهی برخورد کردند ودیدند با حرافی وقتشان را می گذرانند پس فرمودند حرفهای شما به مانند عمل های شما در نامهء اعمالتان نوشته وبابت آن موءاخذه خواهید شد.

در قانون  چهارم از کتاب 48 قانون قدرت نیز به همین موضوع از دید اجتماعی وتاریخی  به تفصیل پرداخته شده است.

دربارهء نویسنده و کتاب جادوی فکر بزرگ

دیوید جوزف شوارتز در 23 مارس سال 1927 در آمریکا بدنیا آمد،ودر 6 دسامبر 1987 در 60 سالگی چشم از جهان فرو بست،اودر سال1959 میلادی  کتاب جادوی فکر بزرگ را روانهء بازار کرد وهمان سال این کتاب در لیست پرفروش ترینهای کتاب های نیویورک تایمز قرار گرفت وتا کنون بیش از 6 میلیون نسخهء چاپی از این کتاب به فروش رفته است ویکی از بهترین های کتاب در مورد توسعهء فردی است.

اطلبوا العلم

در روایتی از پیامبر آمده ؛اطلبوا العلم مهد اللهد(یعنی از هنگام نوزادی تا هنگامی که میمیرید دانش کسب کنید ودر جستجوی کسب دانش باشید)درقسمت 42 کتاب گویای جادوی فکر بزرگ این موضوع شرح داده شده است.در صورت تمایل می توانید به آن مراجعه فرمائید.

هدف،برنامه ریزی،اجرا

از امام علی علیه السلام اینطور نقل شده که پایان  کار انسانها یا جهنم ویا جنت(بهشت ) است.و در قرآن ودر آیه الکرسی آمده ؛لا اکراه قد تبین الرشد ومن الغی(به این معنی؛راههای هدایت  ورستگاری آشکار شد ونیز راههای ظلم وستمکاری نیز همینطور).

در کتاب  گویای جادوی فکربزرگ  قسمت40 به تفصیل در این مورد صحبت شده است.