در مورد چگونه طلب کردن یک موءمن وبه کار بردن کلمات در محاوره که در قسمتی از آیهء103 سورهء بقره آمده

ای افراد با ایمان!(هنگامی که از پیامبر تقاضای مهلت برای درک آیات قرآن میکنید)نگویید"راعنا"بلکه بگویید"انظرنا" ......

ساحر کافر است در قسمتی از آیهء102 سورهء بقره

و(یهود)از آنچه شیاطین در عصر سلیمان بر مردم می خواندند پیروی کردند.سلیمان هرگز(دست به سحر نیالود؛و)کافر نشد؛ ولی شیاطین کفر ورزیدند؛ وبه مردم سحر آموختند....

دشمنان حزب الهی دشمن پروردگارند در آیهء97و98 سورهء بقره

(آنها میگویند:"چون ملائکه ای که وحی را برتو نازل میکند،جبرئیل است وما با جبرئیل دشمن هستیم،به تو ایمان نمی آوریم.")بگو:"کسی که دشمن جبرئیل باشد(در حقیقت دشمن خداست؛چرا که او)به فرمان خدا،قرآن را بر قلب تو نازل کرده است؛در حالی که کتب آسمانی پیشین را تصدیق میکند؛وهدایت وبشارت است برای موءمنان."97.

کسی که دشمن خدا وملائک ورسولان او وجبرئیل و میکائیل باشد(کافراست؛و)خدا دشمن کافران است.98.

جواب چرایی بدتر بودن نفاق از کفر در آیهء96 سورهء بقره

وآنها راحریص ترین مردم-حتی حریص تر از مشرکان-بر زندگی (این دنیا و اندوختن ثروت)خواهی یافت؛(تا آنجا)که هر یک از آنها آرزو دارد هزار سال عمر به او داده شود؛در حالی که این عمر طولانی،او را از کیفر(الهی)باز نخواهد داشت،و خداوند به اعمال آنها بیناست.96.

قسمتی از عهدی که پروردگار از بنده گانش گرفته از جمله از بنی اسرائیل آیهء83و84 سورهءبقره

و(به یاد آورید)زمانی را که از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که جز خداوند یگانه را پرستش  نکنید؛وبه پدر ومادر و نزدیکان و یتیمان وبینوایان نیکی کنید؛ وبه مردم نیک بگویید؛ونماز را بر پا دارید؛و زکات بدهید.سپس(با اینکه  پیمان بسته بودید)همهءشما-جز عدهء کمی- سر پیچی کردید؛و(از وفای به پیمان خود)رویگردان شدید.83

وهنگامی را که از شما پیمان گرفتیم که خون هم را نریزید؛ ویکدیگر را از سر زمین خود ، بیرون نکنید،سپس شما اقرار کردید؛و(براین پیمان)گواه بودید.84.