منظور ازسخن علی علیه السلام ومغایرت ظاهری آن با قرآن مجید

سعدی شیرازی می گوید؛خداوند جهان را از طبایع متضاد آفرید ودر مورد علی علیه السلام گفته شده جمع التضادین بوده به این معنی که شب زنده دار بوده واین زهدش اورا ازامر به معروف ونهی ازمنکر روز باز نمی داشته است بدین معنی که او شخصیت کاملی را در ادای فرایض فردی واجتماعی قرآن مجید از خود نشان می دهد ،با این معنا می توان هم رشد شخصیت لشگریان اسلام رادر هنگام نبردهای غزوه تشریح وتبیین نمود که چرا نبرد که کاری از روی خشم وغضب است می شود عبادتت به معنی پیروی از دستورات دینی وهم اینکه ازدواج وهمسر داری می تواند موجب رشد وتعالی فرد گردد(برای مردان) چنانکه در روایتی آمده نماز مرد همسردار هر رکعتش 70 مرتبه از نماز  مرد مجرد  ثوابش بیشتر است ولی آنچه نهی می شود از طرف علی علیه السلام ازدواج به معنای هدف زندگی در دنیا است برای همیشه ودر طول عمر انسان اینجاست که علی علیه السلام می گوید بیشتر وقتت رابرای خانواده(زن وفرزندانت)نگذار چراکه اگرخوب باشند ونیکوکار پروردگار از فیض خودش آنها را بی نیاز از هر چه غیر ازخودش است می گرداند ولی اگر بدکردار باشند چرا تو بهاء بدکرداری انها را از جان وزندگی خودت بپردازی.اینجاست که گویند علی علیه السلام با یارانش از قبرستانی رد میشد ورو به قبرها کرد وگفت اهل دنیا زنان شما را به نکاح خود درآوردند وخانه هایتان را وراث از آن خود کردند ،این خبری است که ما از دنیا برای شما داریم وشما را از آنجایی که هستید چه خبر برای ما دارید وسپس رو به یارانشان کردند وفرمودند اگر اینها توان گفتن داشتند می گفتند تقوای الهی بهترین توشه برای آخرت است.

آیهء 32 ازسورهء نور از قرآن حکیم در مورد مطلب قبلی که بیان شد

در این آیه آمده(مردان وزنان)بی همسرتان و غلامان وکنیزان شایستهء خود راهمسر دهید،اگر تهیدست اند،خدا آنها رااز فضل خود بی نیاز می کند وخدا بسیار عطا کننده وداناست.سورهء نور،آیهء32.

شاید به نظر این دو موضع اولی ای که علی علیه السلام فرموده در مورد پیروی نکردن از زنان ویا جاه وثروتمند شدن مردان با همسردارشدن ایشان منافی یکدیگر به نظر برسد،ولی تحلیل این دوموضوع وقتی دیگر ومجالی دیگر می طلبد که باز هم به آن خواهیم پرداخت.

جوابی به یک پرسش

در این اواخر به این فکر می کردم که آیا ازدواج وهمسر داری برای مردان می تواند جاه(ثروت ومکنت) بیاورد وآیا بین زن گرفتن مردان وثروتمند شدن آنها رابطه ای هست  یا خیر واگر جواب بلی است چگونه؟

با گوش دادن به کتاب صوتی مردان مریخی وزنان ونوسی جوابم را گرفتم که بلی است ودلیلش تفاوتی است که در زندگی زنان با مردان دارند واینکه توجه زنان بیشتر اوقات بر زیبائی و...است که شما باخواندن فصل دوم یا بهتر بگویم قسمت دوم این کتاب صوتی می توانید به حکمت جواب بلی این سوءال پی ببرید.

در مورد هم صحبتی با زنان از علی علیه السلام

این  بزرگوار می فرماید(در نهج البلاغه)؛از گفته ها زنان در امر خیر پیروی نکن تا در انجام عمل شر بر تو جری نگردند، ومعنای آن اینست که حتی اگر زنان تو را به خیر هم دعوت کردند ازانجام آن عمل خیر خودداری کن تا آنها بر تو مسلط نگردند واز توانتظارانجام شرنداشته باشند.

حال سوءال مهمی که برای فرد فرد ما مهم است اینست که زنان محرم  به ما چگونه اند مثل مادر ویا خواهر ویا عمه وخاله و... من بنا به تجربهء شخصی به شما می گویم عنوان خواهری ویا مادری ویا هر عنوان دیگری که زنان ودختران محرم با  مادارند نمی تواند مخالف جنسیت  آنها باشند،واین سخن در مورد آنها هم مصداق دارد ویک ضرب المثل فارسی هم  بیانگر این موضوع است که می گوید؛ریش وقیچی را به خانمها نسپار.

خطبهء 79 از نهج البلاغه.

در مورد فصل اول کتاب صوتی مردان مریخی وزنان ونوسی

وقتی  پس از طی دوران عاشقی و ورود به زندگی روزمره با مشکل مواجه می شویم که این حقیقت را فراموش می کنیم که مردان وزنان با هم متفاوت هستند،ووقتی زن ومرد بتوانند تفاوت های یکدیگررا بپذیرند وآنها را محترم شمارند،عشق فرصت شکوفایی پیدا می کند.

مابقی مطالب این قسمت از کتاب صوتی مربوط است به عناوین فصل های دیگر کتاب که همراه هم در صورت امکان ودر جای خود به آن می پردازیم.