دلیل یک فتوای مراجع تقلید در مورد کثیر الشک

اون فتوا اینه که اگر در سه روز سه مرتبه ویا سه بار در یک روز شک کردین کثیر الشک محسوب می شوید وهر طور که میتوانید نماز را اقامه کنید که به علت کثیر الشک بودن شما نمازتان  درست است.

با دانستن این موضوع واز آنجا که نماز ظاهری دارد و باطنی(که ظاهر آن همان اعمالی است که به جا می آوریم) وباطن آن حضور قلب در هنگام اقامهء نماز می باشد به نظر می رسد نباید چندان نگران این موضوع هم بود چرا که پروردگار عالم محول الحول واحوال است که می تواند بهترین حال را در نماز خواندن برای ما ایجاد کند واگر چنین نیست  شاید این گفتهء علی علیه السلام در نهج البلاغه در مورد  من وشما به عینه مشاهده میشود که میفرماید؛پروردگار عالم بنده گان خودش را با کمی در سود وبهره آزمایش میکند.یعنی در حینی که خیال میکنید نماز را آنچنان که باید به جا می آوردم نتوانستم به جا بیاورم در حال آزمایش الهی بوده اید بنا براین میتوان نتیجه گرفت که این فتوا هم در مورد ظاهر نماز می باشد هم باطن نماز.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.