در مورد یک روایت

از 14 معصوم روایت است که خوب سوءال کردن نصف علم است ویا بلکه همهءعلم است وحال برای چرایی آن می توانید رجوع کنید به اپیزود هنر پرسش گری از پادکست جافکری ویا اپیزودنزیستن خواسته ها  2 که اولی با میهمانی  مهرسا شیخ الاسلامی صورت گرفته ودومی با میهمانی لیلی محسنی .

درمورد نبود وقت کافی در زندگی برای عبادت

دکترای آی تی با گرایش سلامت که در پادکست جافکری از او با لقب دایی یاد می شود ،می گوید طبق آمار سازمان جهانی بهداشت اگر میانگین متوسط عمرافراد بشر را در کرهء زمین 74الی75 سال بدانیم این معادل666،666 ساعت در طول عمر هر کسی به شمار می رود وما 222،222 ساعت آنرا خواب هستیم اما  زمانی که برای ما باقی می ماند معادل 444،444 ساعت است که برای انجام هر کاری کفایت می کند ،ودرمورد کمی عمر ونبود وقت کافی برای عبادت کردن که از طرف جهنمیان ارائه می شود قرآن در سوره فاطر آیهء37 می فرماید؛آنها در دوزخ فریاد می زنند پروردگارا مارا خارج کن تا عمل صالحی انجام دهیم غیر از آنچه که انجام داده ایم،در پاسخ به آنان گفته می شود؛آیا شما را به اندازهء هر کس که اهل تذکر است ودر آن متذکر می شود عمر ندادیم وانذار کنندهء الهی به سراغ شما نیامد؟اکنون بچشید که برای ظالمان هیچ یاوری نیست.

بررسی درستی یک روایت

در روایتی که از امام معصوم (یا امام صادق ویا امام باقر علیه السلام)آمده اینست که شخصی پول وثروتی را خدمت یکی از این دو بزرگوار می گذارد واز ایشان می خواهد که در قبال آن خانه ای برایش بخرند ومدتی می گذرد پس این شخص مطالبهء سند خانه ای که قرار بوده برایش خریداری شود را می کند وامام میفرماید باغی است به این تعاریف که مثلا یک سمت آن دیوار به دیوار باغ رسول الله است وطرف دیگرش باغ امیرالموءمنین و... وسپس به او می گوید راضی شدی  آن شخص راضی می گردد وپس از مرگش کاغذی روی قبر صاحب پول کاغذی پیدا می شود مبنی بر تاءکید بر درستی گفتار امام معصوم.

این موضوع نمی تواند درست باشد چرا که ازامام صادق علیه السلام روایت شده ما اهل بیت آنقدر امانت دار هستیم که اگر به فرض محال  شمشیری را که امیرالموءمنین را با آن به شهادت رسانیده اند نزد ما به امانت بگذارند وبعد بخواهند آنرا بگیرند بروند برای به شهادت رسانیدن ایشان ما امانتی که گرفته ایم به صاحبش بر می گردانیم ودر روایت مشهور دیگری آمده که امام صادق 1000 درهم یا دینار به شخصی می دهد تا برای ایشان تجارت کند وآن شخص  در شهر مقصدش گرانفروشی می کند وامام 1000 دینار یا درهم خود رااز پولی که آن شخص  آورده وبیش از انتظار بوده بر می دارند ومابقی را وا میگذارند(پس از شنیدن ماجرا از زبان آن شخص).بنابراین در مورد روایت اولی باید گفت کذب محض است تنها برای گرم شدن  مجالس آن را جعل کرده اند ومی خواسته اند مقام امام معصوم را بالا ببرند که گرفتار این عمل گردیده اند ؛به زمینت میزند دوستی نادان.