در شروع کسب وکار ،کارفرش وبازار یابی خیلی مهم است ولی در میانه ء کاروتا انتهاء این محصول ماست که برای ما محصول را می فروشد.واگر محصول خوبی نباشد هر چند با بازاریابی زیاد همراه باشد،آن کسب وکار موفق نخواهد شد.
ویژه گی یک کالا یا خدمات که باید دارای آن باشد به قرار زیر است:۱.تسهیل گری؛آیا نیازی ویا مشکلی را برای انسانها حل می کند یا خیر.
۲.به صرفه تر بودن نسبت به کالاها ویاخدمات مشابه.
هرگز از الگوبرداری از خارج از کشور برای داخل کشور غافل نشوید چون در اینصورت هزینهء کمتری در بیزینس به خاطر تجربه های ناموفقی که توسط ما تکرار نمی شود،خواهیم پرداخت.ما نمی توانیم محصولی تولید کنیم که همه از آن خوششان بیاید،بدین معنی که بازار هدفتان را بشناسید.
۳.فرآیند ساده کردن را داشته باشید؛یعنی مثلاً به جای فروش آبمیوه گیری برقی چند منظوره که کار با آن مهارت می طلبد وبعد از هر نوبت باید باز شده وتمیز گردد ،آبمیوه گیری دستی بفروشید.گاه این محدودیت است که برای ما خلاقیت تولید می کند.فروش محصولات ساده را برای رقابت انتخاب کن ومحصولات پیچیده را حواله کن برای رقبا.
کسانیکه به پول فکر کرده اند به آن نرسیده اند،بلکه کسانی که به خدمت فکر کرده اند،به پول رسیده اند.مهم اینست که محصول ما شسته رفته بوده ومورد استفاده قرار گیرد.