پیش از این گفتیم که تمام کتابت ومفهوم های منتقل شده توسط آن در بهترین شکل در وحی وروایات شیعه آمده است و نقش کتاب های موفقیت را در این دانستیم که با تائید آن بریقین ما نسبت به درستی این مطالب افزوده واین کار ما را به منابع گوناگونی آشنا می کند،وحالا این سوءال مطرح است که به قول شاعر فارسی زبان ؛گر درخت دانش تو بار دانش آورد/ به پایین کشد چرخ نیلوفری را.حال برای این موضوع که دیتا ها ویا همان اطلاعات نویسندگان حال حاضر ما را جوابگو نیست وهمه آنها ومرور آنها چیزی بر دانش ما نمی افزاید چه باید کرد،ابتدا باید گفت با عمل به مطالبی که آموخته ایم ودوم ومهمتر از همه توجه به روایاتی است که از چهارده معصوم در این مورد آمده از جمله؛دانش را گنجینه هایی است که کلید آنها پرسش است .از پیامبر اکرم (ص)در کنز العقال ۲۹۲۶۰ ویاپرسیدن نیمی از دانش است.در تحف العقول:۴۱ ویا از امام علی علیه السلام درغرر الحکم ۱۴۲۶؛دل ها را قفل هایی است که کلید آنها پرسیدن است.
با سرچ یا جستجوی موتور گوگل با عنوان؛چگونگی کسب علم از طریق سوءال کردن در اسلام
شما را هدایت کرده به ؛پرسیدن(دانش جویی) دراحادیث_موءسسهء تحقیقات ونشر معارف اهل البیت علیه السلام
که درآن چندین روایت از ۱۴ معصوم با ذکر منبع آمده است.
بنابراین دوستان شما را علاوه بر سوءال کردن به خوب سوءال کردن هم توصیه می کنم.ویا شاید در مطالب بعدی راجب به مسائل دیگری باشما باشم.