کارهای غیرضروریتان را به تیم پشتیبانتان محول کنید وآنها را به کار بلد بسپارید تا زمان بیشتری برای انجام کارهای مورد علاقه تان داشته باشید.ودر برابردرخواست های نا بجای دیگران نه بگوئید واز اینکار نترسید(منظور نویسنده از نترسیدن اینست که از دلخوری آنها به خاطر نه گفتن شما خودتان را ناراحت نکنید.).
اکثر ما مشغولیم ولی بی نظم هستیم وفعالیم ولی تمرکز نداریم،در حال حرکت هستیم،اما همیشه در مسیر درستی نیستیم.لیست کارهایی که باید انجام دهید وهمینطور کارهایی که نباید انجام دهید را بنویسید،اکثر ما در دوران کودکی یاد گرفته ایم که پاسخ نه به دیگران گفتن در مقابل درخواستشان برابر با مجازات شدن است وبعدها در دوران جوانی یادگرفته ایم که اگر در محیط کاری نه بگوئیم قضاوت بدی راجب به ما خواهند کرد وموفق نخواهیم بود،افراد بسیار موفق همان قدر در نه گفتن مصمم هستند که در بله گفتن مصمم هستند.
به خوب جواب نه بدهید تا بتوانید به عالی جواب بله بدهید،20% از فعالیت های شما 80% از موفقیت هایتان را به وجود می آورند.اصول را فدای فرعی یات نکنید.چگونه آنچه که عالیست را بدانیم که چیست؟از فرصتهای خوب وعالی لیستی تهیه کنید،زیرا که نگاه کردن به گزینه های نوشته شده فکرتان را متبلور می کند وکمک می کند بفهمید چگونه سوءالی بکنید وچه اطلاعاتی را جمع کنید وبرای شروع کار چه برنامه ای داشته باشید تا وقتی که فرصت واقعی برای رسیدن به هدف بوجود آمد از آن استفاده کنید.