Voice 48 از کتاب اصول موفقیت اثر جک کنفیلد

پیش گویی فاجعه؛در برخورد با مشکلات اکثرافراد بدترین سناریو را در ذهن تصور می کنند وبعد گویی حقیقت است بر اساس آن رفتار می کنند.

احساس گناه؛وقتی به واژه های؛باید،حتما،می بایست،اجبارا فکر می کنید،احساس گناه در شما به وجود می آید.به عنوان مثال؛من باید بیشتر وقتم را صرف امتحانم بکنم؟!من مجبورم بیشتر وقتم را در خانه با بچه هایم بگذرانم؟!در اینصورت احساس می کنیم باید کاری را انجام دهیم وبرای انجام آن یک مقاومت درونی بوجود می آوریم.

عبارات ماقبل را به اینها تبدیل کنید؛من می خواهم،آن هشیارتر خواهد بود،این بهترین چیزی است که به آن علاقه مندم.

برچسب زدن؛یعنی  نسبت دادن یک عمل منفی به خود یا دیگری بدور از واقعیت،مثل؛بی دست وپا ،بی مسئولیت،بی فکر ،متکبر که به جای احمق گفتن به خود از عبارت؛از همهء هوشم استفاده نکردم ولی در هر حال هنوزم آدم باهوشی هستم.

شخصی سازی؛وقتی علت یک حادثه خنثی رابه خود نسبت می دهید،در اصل شخصی سازی کرده اید؟!مثلا به کسی تلفنی تماس می گیرید واو بر نمی دارد ،به خود می گویید او با من قهر کرده است و...

اکثر انتقادات وقضاوت های درونی از عشق سرچشمه می گیرد،هرگاه درباره ء خود قضاوت کردید به خود بگویید ؛از توجه ات متشکرم،از چه می ترسی،چه چیز خاصی است که می خواهی انجام دهم؟این کار چه کمکی به من می کند.متشکرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد