توضیحی بر چند سخن

اگر بخش 8 و9 کتاب صوتی جادوی فکر بزرگ را گوش دهید ویا از صفحهء 69 الی84 را بخوانید به دلیل این دو موضوع پی خواهید برد .اول؛ از علی علیه السلام که در نهج البلاغه از او روایت شده که  هنگامی که کاری برای شما سخت ومشکل  جلوه کرد خود را مشغول به آن کرده وبا عمل به آن ،انجام دادن آن آسان میگردد. و دوم؛ این سخن قرآن  حکیم  که میفرماید؛از گمانهای خود پیروی نکنید زیرا بیشتر گمانهای شما  باطل و گمراه کننده هستند.

دلیل درستی یک روایت

اگر قسمت 6 از کتاب گویای تفکر بزرگ را که شامل صفحهء 47 الی 58 آن می شود را مطالعه کنید یا گوش دهید به درستی این گفتهء رسول اکرم (ص) پی می برید که می فرماید؛نهایت  دانایی وداشتن دانش،عمل کردن بر مبنای آن دانش است .

دربارهء قسمتی از قرآن

اگر قسمت 11 کتاب گویای  قدرت  ایمان  آنتونی رابینز را گوش فرا دهید،می بینید چگونه از بعد عقلانی به این گفتهء قرآن پی برده واعتقاد دارد که ؛فان مع العسر یسرا ،ان مع العسر یسرا(سوره ء الم النشرح) در حالی که دینش هم اسلام نیست ویا اینطور ادعا نکرده است ولی به قول دکتر علی شریعتی که از امام معصوم روایت کرده که الاسلام هو العقل،اسلام همان پیروی از عقل است.

توضیحی دربارهء یک گفته

اگر  قسمت دوم از گفته های آنتونی رابینز را در مورد قدرت ایمان گوش داده ویا بخوانید (که درآن توضیح می دهد که با  تغییر در  وضع بدنتان می توانید به ایمان دست یابید)،به دلیل این گفته پی می برید که ؛بین کفر وایمان فاصله ای نیست جزاقامهء نماز،و این گفته می خواهد بفهماند که کسی که نماز بخواند کافر نیست وکسی که نماز نخواند کافر است.(دلیل بیان این مطالب اینست که عده ای نماز خواندن را جزو شعائر اسلام می دانند وتقسیم بندی کرده وانجام اعمال نماز را بی فایده ویا عبث می دانند).

جواب یک سوال در عصر هوش مصنوعی

پیش از آغاز قرن جدید وپس از آن دانشمندان به این موضوع می پرداختند که در عصر جدید دیگر نوشتن وخواندن دلیل بر سواد افراد نیست بلکه بی سواد کسی است که مهارت کار با وسایلی همچون لپ تاپ وتبلت و کلا کامپوتر را(در حال حاضر هوش مصنوعی) ونرم افزاری را نداند.اما دلیل آنرا به واضح  بیان نکرده  بودند.دلیل این موضوع می تواند این باشد که علم ودانش بشری مثل علوم وحی نیست که ابدی وغیر قابل تغییر باشد ودر نتیجه محصول آن هم چنین است مدام در حال تکمیل شدن واصلاح اشتباهات قبلی می باشد و به قول مولوی هرکس به فهم خود فهمیده مدعا را.(به همین دلیل است که می گویند سخن علمی آنست که ابطال پذیر باشد واگر دلایل محکم تری در رد آن آورده شد آن سخن باطل گردد.)