علی با یا بدون قداست

در سخن غیر مسلمانان  منتقد اسلام و خصوصا حضرت علی علیه السلام این سخن به وفور پیداست که محمد (ص) وعلی هم مانند ما انسان بوده اند واین قداست که در دین اسلام به آنها داده می شود برای اینست که روی خطا های آنها پوششی باشد ،در حالی که علی علیه السلام در نهج البلاغه ازاو نقل می شود که من دوست دارم هر عملی که انجام می دهم از من دلیلش را بپرسید ،چرا که پشت هر عمل من عقلانیت است و در نهایت در جایی میگوید ؛من خودم رابالاتر از آن نمی دانم که چون انسانم خطا کرده باشم.بنابر این قداست او تاءیید شدهء پروردگار است حال باید دید آنهایی که غلو می کنند خطایشان را باید به پای علی علیه السلام گذاشت؟!مسلما خیر ودر مورد این دسته افراد است که او از شخصی که از جامعه  به سوی او آمده بود پرسید مردم را در امر ما چگونه یافتی؟او می گوید یک عده دشمن تو وناسزا گویت هستند وگروهی در مورد تو حد وسط را رعایت میکنند و گروهی هم مقام تورا بسیار از آنچه که هستی بالا برده ومدحت می کنند،علی علیه السلام به او می فرماید آخر آنها بر می گردد به او ل آنها وشیعهء من همان کسانی هستند که حد وسط را در موردمن رعایت میکنند(نهج البلاغه).

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.